Türk yükseköğrenimi, 18 temel göstergenin 9’undan 5 tam puan aldı

Türk Yükseköğrenimi, Avrupa Ortalamasının Üzerinde

Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) 2024 Bologna Süreci Uygulama Raporu, Türk yükseköğreniminin başarısını gösterdi. Türkiye, raporda yer alan 18 temel göstergenin 9’undan tam puan alarak Avrupa ortalamasının üzerine çıktı.

Rapora göre, Türkiye’nin başarılı performansı dikkat çekti. Özellikle Avrupa Kredi Transfer Sistemi uygulamalarının dış kalite güvencesiyle izlenme durumu, uluslararası katılım düzeyi gibi başlıklarda 5 tam puan alındı. Diğer göstergelerde de Türkiye, yüksek puanlar elde etti.

Türkiye, yükseköğretimde eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılığı teşvik etme konusunda da önemli adımlar attı. Avrupa’daki üst düzey koordinasyon yapılarına sahip olan Türkiye, sosyal boyutun güçlendirilmesinde öncü ülkelerden biri olarak öne çıktı.

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, raporun Türk yükseköğretiminin büyük kapasitesini ortaya koyduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin uluslararası alanda daha güçlü bir konuma sahip olduğunu belirtti. Özvar, Türkiye’nin yükseköğretim sisteminin gösterdiği ilerlemelerin takdir edildiğini söyledi.

Özvar, önümüzdeki dönemde alınacak önlemler ve geliştirme hedeflerine dair kapsamlı bir değerlendirme süreci yürütüldüğünü de açıkladı. Türkiye’nin yükseköğretimdeki başarısının artarak devam edeceğine olan inancını belirtti.

Yükseköğretim Kurulu, Türkiye’nin Bologna Süreci Uygulama Raporu’nu kamuoyuyla şeffaf bir şekilde paylaşarak, yükseköğretim sistemine duyulan güveni ve hedeflenen mükemmelliği vurguladı. Türk yükseköğretiminin gelecekteki başarıları için tüm paydaşlarla iş birliği içinde olacaklarını belirttiler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir