Borusan Holding, Gölcük’teki boru üretim tesislerini kapatarak Amerika Birleşik Devletleri’ne taşıdı. Ford Otosan, üretiminin bir kısmını Romanya’ya kaydırdı. Honda, Mazda, e-ticaret sitesi e-bay, çevrimiçi oyun pazarı Steam, akaryakıt devi BP gibi birçok önemli marka Türkiye pazarından ayrıldı.
Cumhuriyet Gazetesi’nde Ali Can Polat imzası ile yayınlanan habere göre; Tekstil sektöründe ise yurtdışına kayma daha da belirgin. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Tekstil Sektör Meclisi Başkanı Şeref Fayat, “Rakiplerimize göre her zaman yüzde 15-20 pahalıydık. Ama bunu kabul ettirebiliyorduk. Şu anda bozulan enflasyon-devalüasyon kolerasyonu bu oranı yüzde 40’a çıkardı. Yeni asgari ücretle bu oran yüzde 50’ye çıkacak. Bu koşullarda firmalar batmamak için mecburen gidiyorlar” dedi.
Türkiye’nin önemli markalarından DESA ise rekabet sorunlarını yurtdışında aşmak için İtalya’da fabrika yatırımı yaptı. DESA Genel Müdürü Burak Celet, “Biz lüks segmente üretim yapıyoruz, maalesef ülke algısı çok önemli. Siz ne kadar kaliteli üretim yaparsanız yapın, sizden ürün alacak markaların birtakım ülke stratejileri var” dedi.
Türkiye’den yurtdışına kaçışın sürmesi halinde, ülke ekonomisi için ciddi bir kayıp söz konusu olacak.